Astăzi, elevii de clasa a 8-a au susținut proba la Matematică, cea de-a doua din cadrul examenului de Evaluare Națională. Sorin Borodi, profesor de matematică la Liceul Teoretic ”Al. Papiu Ilarian” din Dej, județul Cluj a vorbit despre subiectele din acest an, pe care le consideră total rupte de realitate.
Sorin Borodi este profesor de matematică la Liceul Teoretic ”Al. Papiu Ilarian” din Dej, județul Cluj și, pentru că astăzi elevii au susținut proba la Matematică, la Evaluarea Națională, cadrul didactic și-a permis să spună câteva lucruri cu privire la subiectele pe care le-au primit aceștia.
NU RATA – CAPACITATE 2020: CE SUBIECTE S-AU DAT LA MATEMATICĂ, LA EVALUAREA NAŢIONALĂ
Sorin Borodi susține că aceste subiecte sunt din ce în ce mai grele și mai rupte de realitate, motiv pentru care elevii se vor apropia cu greu de nota 10, în acest an.
”Nota 10 e destul de greu să se obțină. În special din cauza geometriei plane, este vorba despre problema 1 de la Subiectul III, punctele b și c nu o să fie rezolvată de prea mulți elevi, după părerea mea. Acelea vor face diferența între nota 9 și nota 10. Dificultăți au întâmpinat elevii și la un subpunct de la ultima problema de geometrie in spatiu, punctul c.
Din păcate subiectele continuă să conțină lucruri rupte total de realitate. Sunt pur teoretice, fără nicio legatură cu viața reală, cu concretul. Nu se poate evalua cu un astfel de subiect modul în care un elev știe să aplice în viața reală ceea ce a învățat la matematică până în gimnaziu.
E ca și cum ținta ar fi olimpiada și nicidecum aplicarea în viața reală a cunoștințelor învățate de copii. Și asta nu este din vina autorilor de subiecte, să nu se înțeleagă greșit, pentru că auxiliarele, manualele abundă de probleme fără legătură cu viața reală și ar fi șocant ca astfel de subiecte să fie date dintr-o dată la evaluare. Așteptăm pentru actuala generație de elevi, care intră în clasa a VIII-a acum, să vedem structura subiectelor” a spus Sorin Borodi, potrivit edupedu.ro.